Okulum Temiz
TC.
MUSTAFAKEMALPAŞA KAYMAKAMLIĞI
MUSTAFAKEMALPAŞA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MUSTAFAKEMALPAŞA ANAOKULU
HİJYEN VE SANİTASYON PLANI
(Temizlik ve Dezenfeksiyon Planı)
BİRİM |
UYGULAMA ŞEKLİ |
TEMİZLEME SIKLIĞI |
UYGULAMA SORUMLUSU |
KONTROL EDEN |
İZLEME VE KAYIT |
Okul Bahçe Girişi |
Ziyaretçi Kartları her kullanımdan sonra el antiseptiği ile temizlenerek steril hale getirilir. Girişteki güvenlik kulübesi uygun temizlik malzemeleri kullanılarak temizlenir. Birimi kullanacak kişilere el antiseptiği ve kişisel KKD kullanma imkânları sağlanır. |
Her kullanımdan sonra Günde 2 defa |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
Okul Bahçesi, Açık Oyun Alanları |
Okul bahçesinin zemini su birikintisi olmayacak şekilde düz olmalıdır. Süpürülerek temizlenmelidir . Çöp kutuları boşaltılıp yeni çöp poşeti konmalı. |
Günde 2 defa |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
Oturma üniteleri ve diğer ekipmanları (oyuncaklar, spor aletleri vb.) uygun temizlik malzemeleri ile silinerek temizlenir. |
Günde 2 defa |
Temizlik Personeli
|
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci
|
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu
|
|
Bina Girişi |
Hijyen kuralları içeren afiş ve görseller bulundurulmalıdır. |
Sürekli |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
Bekleme Alanı, Lobi |
Temiz ve düzenli tutulmalıdır. Tüm alan ve içindeki mobilya ve eşyalar temizlenebilir olmalıdır. Gerekli hallerde kullanılmak üzere alkol bazlı el antiseptiği bulundurulmalıdır. |
Sürekli |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
Temizlik/dezenfeksiyon planlarına uygun düzenli olarak temizlik yapılması sağlanacaktır.
|
Günde 2 defa |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
|
Ofisler (İdari Oda, Rehberlik servisi vb. |
Temizlik/dezenfeksiyon planlarına uygun düzenli olarak temizlik yapılması sağlanmalıdır. |
Günde 2 defa |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
Kişiler arasında uygun mesafe olacak şekilde düzenlenmelidir. |
Sürekli |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
|
Periyodik olarak doğal ortam havalandırılması sağlanmalı ve varsa havalandırma sisteminin periyodik kontrolü yapılmalıdır. |
Sürekli |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
|
Tuvalet, Lavabolar |
Temizlik/dezenfeksiyon planlarına uygun düzenli olarak temizlik yapılması sağlanmalıdır. |
Sık sık |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
Periyodik olarak doğal ortam havalandırılması sağlanmalıdır. |
İhtiyaç halinde |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
|
Öğrencilere ve personele her seferinde en az 20 saniye boyunca sabun ve suyla ellerini yıkamalarını hatırlatmak için afiş/poster/uyarı levhası konulmalıdır. Tuvaletlerde tek kullanımlık kağıt havlu bulundurulmalıdır. |
Sürekli |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
|
Elle temas etmeden açılabilir-kapanabilir pedallı, sensörlü, vb. atık kumbaraları bulundurulmalıdır. |
Sürekli |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
|
Kuruluş genelindeki lavabo ve gider bağlantıların deveboyunlarının S sifon şekilde olması sağlanmalıdır. Tuvaletlerin havalandırma sistemlerinin temiz hava sirkülasyonu yeterli ve uygun olmalıdır.
|
Sürekli |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
|
Diğer Kullanım Alanları (Arşiv, Sığınak, malzeme Deposu vb.) |
Kuruluşta yer alan diğer kullanım alanlarının, genel hijyen ve enfeksiyon risk yönetim ilkelerine uygun kapasite kullanım, temizlik ve dezenfeksiyon, uygun KKD kullanımı vb. şartları konusunda uygulamalar planması sürdürülmesi ve kontrolü gerçekleştirilmedir. |
Sürekli |
Temizlik Personeli |
Nöbetçi Öğretmen / Nöbetçi İdareci |
Temizlik/Dezenfeksiyon Takip ve Kontrol Formu |
|
Planı hazırlayan Okul Müdürü